Ilyen egy általunk szervezett osztálykirádulás

Ilyen egy általunk szervezett osztálykirádulás

Ilyen egy általunk szervezett osztálykirádulás

Szerző: | 2018. 11. 27. | Uncategorized

Ebben a cikkben azt szeretnénk bemutatni neked, milyen egy igazán izgalmas, általunk szervezett osztálykirándulás. Elkalauzolunk azokra a helyszínekre, ahol kalandos élményprogramokkal várunk, ha minket választasz a leendő osztálykirándulásotok szervezőjének. A cikk tartalmas, (képekkel és beszédes videókkal teli), melyben igyekeztünk minden olyan tényezőre kitérni, amely abban segíthet, hogy tisztán lásd a tervezett kirándulást. Bármilyen kérdés is merül fel benned, a bejegyzés alatt található szekcióban várjuk hozzászólásod!

Legyen az osztálykirándulás egy felejthetetlen élmény!

Mi a legfontosabb célja az osztálykirándulásoknak? Az, hogy a gyerekek valóban kiszakadjanak a hétköznapok monotonitásából, úgy, hogy közben felejthetetlen élményekkel gazdagodnak és legyen mindez építő hatással az osztályközösségre.

Bonyolultnak hangzik, igaz?

Valóban, ez egyáltalán nem egyszerű feladat egy kirándulás szervezőnek! Pláne akkor, amikor az embernek más egyéb teendői is vannak a mindennapokban (felkészülés az órákra, dolgozatok javítása, tantervek írása, fogadóórák tartása, stb.). Lehetséges beiktatni a napi teendők közé egy olyan feladat elvégzését, ami teljes embert kíván? Sok tapasztalt, kreatív pedagógusnak sikerült, de engedd meg, hogy ezúttal segítsünk! 🙂

Az Osztálykiárndulás.hu céljai

Tevékenységünk egyik fő célja, hogy a szervezők (legyenek azok a diákok, szülők, vagy a pedagógus) válláról levegyük a nagy körültekintést igénylő, aprólékos feladatok okozta terhet. Szolgáltatásunk kiemelt területe az élményt adó, felejthetetlen osztálykirándulások szervezése, Ami neked plusz teendő – legalábbis a szokásos napirendhez képest – és sokszor éjszakába nyúló aprólékos tevékenység, az nekünk a hivatásunk!

A feladatunk tehát, hogy -a szervezővel közösen- az általatok választott helyszínen és időpontban, a lehetőségekhez mérten a legjobbat adjuk a diákoknak. Első lépésként meghatározzuk, mi szükséges ahhoz, hogy a gyermek valóban a legjobbnak értékelje a kirándulást:

 

  • új élmények, felejthetetlen pillanatok az osztálytársakkal
  • olyan helyszínek felfedezése és élethelyzetek megtapasztalása, amelyre a hétköznapokban nincsen lehetőség
  • annak érzékelése, hogy az egyén osztályközösség megbecsült tagja, egy olyan csapat részese, ahol a tagok aktívan segítik egymást mind az iskola falain belül, mind a magánéletben

Így lesz egy átlagos osztálykirándulásból élmény-kirándulás

Arra már rámutattunk, hogy az élmény mennyire meghatározó egy osztálykirándulás során. Ezt jelzik azok az osztálytalálkozók, amikor a már szülő, sőt lassan nagyszülő korba lépő egykori diákok együtt emlékeznek vissza a közös programokra és élményekre.

Bizonyára neked is vannak olyan osztálykiránduláshoz kötődő pillanataid, amelyek manapság is mosolyt csalnak az arcodra.

Ha belekezdesz egy osztálykirándulás szervezésébe, jussanak eszedbe újra ezek a pillanatok és motiváljon az, hogy a mostani diákjaid 10-20-30 év múlva majd az általad szervezett pillanatokra emlékeznek vissza olyan érzelmi kötelékkel, ahogy azt te most is teszed.

Az élményszerzés alapfeltételei

Az élmény szerzésének is vannak alapfeltételei. Ezek olyan dolgok, amik az egyébként pozitív impulzust nyújtó szabadidős programokat is beárnyékolhatják:

 

  • sokat késik a program, a diákoknak sokat kell várni,
  • akár több órát kell sétálni egyik programtól a másikig,
  • nem egyeznek a diákok elképzelései a szervezett tevékenységgel,
  • ingerszegény helyszínen kerül megrendezésre a kirándulás,
  • a hangsúly a tanulmányi, nem pedig a szórakoztató jellegű programokon van,
  • elmarad a teljes program a rossz időjárás miatt,
  • unalmas a játék vagy nem köti le az egész osztályt

Megoldásaink az esetleges problémákra

A felsorolt tényezők mindegyike veszélyforrást jelent, fejtörést, keresést, valamint aggodalmat okoz a szervező részére.

Igen, ezek a dolgok akár problémát is okozhatnak neked anélkül, hogy esetleg még nem is gondoltál rájuk. Szerencsére a 15 éves működésünk során megoldást találtunk szinte valamennyi felmerülő problémára:

 

  • külön csapat dolgozik nálunk az érkező osztályok és a megrendelt programok összehangolásán, továbbá csoportvezetőink (animátoraink) is alaposan fel vannak készítve arra az esetre, ha a csoport késve érkezik a program helyszínére,
  • programjaink többségét (városonként eltérően) egy helyszínen tartjuk
  • programvideóink segítségével pontosan meg tudod mutatni a diákoknak, hogy milyen játékokkal találkozhatnak a kiránduláson,
  • helyszíneink kiválasztásával sok munkát töltöttünk, összegyűjtöttük azokat a helyeket, ahol a legizgalmasabb egy osztálykirándulás (természetközeli helyszínek, történelmi belvárosok, stb.)
  • mi a tanulmányi programjainkat is izgalmas módon tálaljuk, így a diákok a kötelező múzeumlátogatás helyett érdekes, kulturális programokon vehetnek részt (ilyen a múltfürkész, vagy a városfelfedező kvíz). Szinte észre sem veszik ezáltal a kötelező jellegű oktatás csempészését a kirándulásba,
  • eső miatti program elmaradása, vagy alacsonyabb árú programmal való pótlás esetén életbe lép a pénzvisszafizetési garanciánk, amivel kárpótoljuk a csoportot,

  • játékaink fejlesztésén megszállottan dolgozunk, azokat folyamatosan fejlesztünk és bővítünk
  • célunk, hogy folyamatosan érdekes és új programelemeket tudjunk kínálatunkba illeszteni és olyan játékokat összeállítani, ahol minden résztvevő diák folyamatosan foglalkoztatva van

A megfelelő helyszín kiválasztásának lépései

A kirándulás első szakaszában történik a megfelelő helyszín kiválasztása. Ebben a kérdésben nem dönthetünk helyettetek, viszont segítő jobbot nyújtunk abban az esetben, ha szükségetek van rá.

Minden magyarországi városhoz, -ahol aktívan működünk- úgynevezett Osztálykirándulás Ötletkalaúzt készítettünk. Ebben a kiadványban foglaltuk össze az adott városhoz tartozó kulturális programokat (ezeket egy online térképen össze is gyűjtöttük), szabadidős játékokat (itt szintén ajánlatot készítettünk a saját program palettánkból), valamint ár/érték arányban a legmegfelelőbb ifjúsági és diákszállásokat.

A városok listáját eléred a linkre kattinva: Osztálykirándulás Ötletkalauz.

Hogyan válasszatok osztálykirándulás helyszínt?

A helyszín választásánál több szempontot is mérlegelj, mielőtt döntést hozol:

 

  • Milyen messze van? Alsós diákok esetében fontos, hogy az út minél rövidebb ideig tartson. Felsős, középiskolás és gimnazista diákoknál már tervezhetünk hosszabb úttal. Ehhez érdemes felmérni a diákok igényeit.
  • Milyen szállások vannak a városban? A végleges döntés előtt érdemes mérlegelni a szállásokat is, milyen jellegűek, milyen árban vannak, megfelelnek-e az osztály elvárásának.
  • Mivel szeretnénk utazni? Fontosnak tartjuk felhívni a figyelmedet, hogy a MÁV több magyarországi városba is biztosítja az ingyenes vasúti utazás lehetőségét osztálykiránduló csoportok számára.
  • Milyen programlehetőségek vannak? Az Osztálykirándulás Ötletkalauzaink segítségével pontosan tájékozódhatsz a városokban található kulturális és szabadidős programlehetőségekről.

Kulturális és szabadidős programjaink

A helyszín választásánál csupán segítséget tudunk nyújtani, viszont az új és izgalmas élmények szerzésénél már aktív szerepet vállalunk.

Gondolj csak bele, mit ér egy izgalmas helyszín, ha nincsenek megfelelően kiaknázva a lehetőségei!

Programcsomagjaink típusa és összetétele városonként változik, de a céljuk ugyanaz: az élmény fokozása, a boldogságfaktor növelése és a játszva tanulás elősegítése:

  • Buborékfoci: csapatépítés és feszültség levezetés egyszerre.
  • Csapatépítő ügyességi játékok: ezzel teremtünk osztályközösséget.
  • Íjászok viadala:  az élményekre éhezők játéka, a diákok kedvence. A “szivacsozott” végű nyílvessző csapat-csapat, ember-ember elleni küzdelmet tesz lehetővé.
  • Szabaduló szoba: a klasszikus fejtörő és közösségépítő játék, amely csapatmunkára ösztönöz.
  • Sárkányhajózás: izgalmas kaland, amellyel garantáltan nem találkozik a diák a hétköznapok során.
  • Városfelfedező kvízjáték és cool-túra: legjobb módja annak, hogy ismereteiteket bővítve, játékosan fedezzétek fel a város.
  • Soft-csúzlis kalandjáték:  játékrendszerben hasonló a paintballhaz, viszont ez a játék teljesen fájdalommentes. Töltényként teniszlabda nagyságú, nagyon puha, de jó röptű, speciális szivacslabdát használunk.
  • Kickbike: városnézés, vagy lesiklás, a nagykerekű roller mindkettőre kiváló választás. Várost felfedezni csak ezzel érdemes! (Az alacsonyabb edzettségű kisérőknek elektromos rollert tudunk biztosítani)
  • Kerékpározás: kihagyhatatlan program, bármilyen edzettségi szint mellett.

Programelemeink mindegyikét bátran ajánljuk, valamint az ajánlatkérés során ügyintézőnk is szívesen segít a választásban. A célunk itt is az, hogy a leginkább személyre szabott programtervet készítsünk el az osztályodnak.

Így kovácsoljuk az egyéneket osztályközösséggé

A már feltüntetett programelemeink célja az élményszerzés mellett az, hogy az egyéneket csapattá kovácsolja.

Elérhető ez csupán játékok segítségével?

Sajnos nem, és itt fontos leszögeznünk azt, hogy ilyen rövid idő alatt nem épül összetartó csapat, viszont egy közös élményekben gazdag nap tökéletes alapot nyújthat ahhoz, hogy idővel kialakuljon egy igazi, összetartó osztályközösség.

Ennek alapjául több tényezőre is nagy hangsúlyt fektetünk:

  • véleményvezér csoportok megfelelő bevonása és terelése
  • kisebb önbizalommal rendelkező diákok megfelelő integrálása
  • vegyes csapatok alkotása, hogy az eddig távol álló diákok is megismerjék egymást
  • felszabadultsági szint elérése a játékok során

“Csakis előre megtervezett feladatokkal és szervezett programmal lehet a klikkesedést megszüntetni az osztálykiránduláson”mondta Bojti Andrea gyermekpszichológus.

Fontos, hogy a kiránduláson ne csak az legyen a napi program, hogy várostnézünk, vagy fürdünk, aztán eszünk és alszunk! A pedagógus és a szervező mindig vegyesen ossza be a csapattagokat, ügyeljen a válogatásnál.

Gyakran nehéz ebbe beleszólni, de enélkül nagyon nehéz lehet a közösség teremtése. Programcsomagjaink ebben segítséget nyújthatnak, hiszen minden esetben előre meghatározott szisztéma alapján haladunk a nap folyamán.

A véleményvezér csoportok mellett elkerülhetetlen, hogy megfelelő szintű figyelmet fordítsunk a kevésbé aktív diákok irányába. Erre jó példa lehet, hogy megkeressük az adott diák erősségét egy-két feladat során, és buzdítjuk, magabiztosságot adunk neki arra, hogy vegyen részt a programon, hiszen a csapatát erősíteni fogja.

2018 nyarán történt, hogy egy korához képest átlag feletti súllyal rendelkező fiú nem szívesen vett részt a programokon, amelyet animátorunk is észrevett. Amikor a buborékfoci játékra került a sor, odalépett hozzá azzal a céllal, hogy meggyőzze, kiemelkedő szerepe lehet a csapatának a sikerességében, hiszen erőfölényben van a többiekkel szemben. Szerencsére a csapattársak is a segítségére siettek, hogy meggyőzzék, szükségük van a fiúra.

A diák beállt, és kiemelkedő teljesítményt nyújtott a játék során, utána pedig minden maradandó programot mosollyal az arcán vitt végig. Az animátorunk megfelelő közbelépése és a csoport bíztatásának eredményeképpen egy felejthetetlen nappal gazdagodott.

Ne félj a közös munkától. Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Az már bizonyára kiderül számodra – amennyiben vizuális típus vagy, talán lelki szemeiddel látod is -, hogy milyen is lehet egy általunk szervezett kirándulás.

Bízunk benne, hogy te magad, valamint az osztályod személyesen is megtapasztalhatja az osztálykirándulások szervezésébe fektetett lelkes munkánkat.

Az osztálykirándulás szervezésének folyamata

Amennyiben közösen szervezzük idén az osztálykirándulásotokat, az alábbi folyamat áll előttünk:

  1. Közösen válasszátok ki azt a helyszínt, ahova kirándulni szeretnétek
  2. Beszéljétek meg, hogy egy vagy több napra mennétek szívesen.
  3. Ezt követően, válasszátok ki a számotokra legszimpatikusabb programcsomagot a weboldalunkon.
  4. Kérjetek ajánlatot a kiválasztott programcsomagra, az oldal alján található űrlapon keresztül.
  5. Leveled beérkezését követően -általában még aznap, de három munkanapon belül biztosan- ügyintézőnk felveszi veled a kapcsolatot.
  6. Ügyintéző kollégáink egyike felméri a további igényeket, elképzeléseket a kirándulással kapcsolatban (programtervvel kapcsolatos igények, szállással kapcsolatos elképzelések, fiúk-lányok aránya, étkezéssel szempontok)
  7. Ezt követően egyeztetünk a partnerekkel (szállás, étkezés, programok, szabad időpontok). A speciális igényekre is rákédezünk partnereinknél (pl. glutén érzékeny étkezés, kisérők elhelyezésének lehetőségei).
  8. A kirándulás megrendelése után nekilátunk a kirándulás szervezésének.
  9. Ezek után minden elérhetőséget, címet és hasznos információkat elküldünk számodra.
  10. A kirándulás előtt még előfordulhat, hogy valamilyen változtatást szeretnél. Ilyenkor módosítjuk a foglalással kapcsolatos részleteket a lehetőségek szerint.
  11. A kirándulás napján szakképzett animátorunk veszi át a csoportot, aki megtartja az egy- vagy többnapos programot.
  12. A legjobb csapatoktól oklevéllel búcsúzunk, majd elköszönünk és remélhetőleg legközelebb is találkozunk egy másik helyszínen, egy másik időpontban, egy szintén változatos programtervvel.

A szervezéssel kapcsolatos riadalmak, tévhitek

Esetleg maradt olyan kérdés, amire még mindig nem kaptál megfelelő választ? A legtöbb, gyakran felmerülő kérdést az alábbi oldalunkon gyűjtöttük össze, bátran kattints rá.

Ha még kételkedsz, a következő részt olvasd el, melyben azokról a félelmekről írunk, amelyet a már többször is minket választó pedagógusok osztottak meg velünk. Ezeken a kezdeti aggodalmakat kellett leküzdeniük ahhoz, hogy megkeressenek minket:

  • Nem bíztak az internetes ajánlatkérésben! Na igen, mi sem ahhoz a generációhoz tartozunk, akik az interneten cseperedtek fel. Sokszor rémísztő még mindig az online vásárlás vagy akár az ajánlatkérés. Gyakran ijesztően hatnak ránk az új dolgok, a változások. Viszont a korral mindenkinek haladnia kell, és ha egyszer ráérzünk, kis idő után olyan lesz, mintha mindig is ezt csináltuk volna. Merj online ajánlatot kérni tőlünk, de ha mégsem, hívj fel minket telefonon (70/582-7000, 20/440-9545, 30/656-2264)! Kollégáink készséggel állnak rendelkezésedre.
  • Nem hittek abban, hogy megtalálják a weboldalon, amit keresnek! Az oldalunk a vásárlóink értékelése alapján kifejezetten informatív és könnyen kezelhető. Látogatóink – úgy ahogy majd te is – könnyedén megtalálják azt, amire szükségük van!
  • Azt hitték, hogy teljes mértékben kimaradnak a szervezésből! Ez egyéntől függ, van olyan pedagógus aki teljes mértékben ránk bízza a szervezést, de van olyan, aki a kezdeti ötletelésben szívesen részt vesz. Rugalmasak vagyunk, nem hagyunk ki a szervezésből!
  • Féltek, hogy a szülők nem támogatják a programokat! Gyakori félelem, hogy a szülők nem támogatják a szervező cég bevonását. Ez a félelem sokszor valós, viszont muszáj felhívni a szülők figyelmét arra, hogy a szolgáltatás valóban mit is takar, hiszen számukra is a gyermekük boldogsága és biztonsága az első. Eddigi vásárlóink visszajelzése alapján egyértelműen a magas ár/érték arány volt az a tulajdonság, ami alapján tovább ajánlanak minket pedagógus társaiknak. Diákjaid szüleinek bátran mutasd meg ezt a cikket, hogy lássák milyen felelősséggel és mekkora feladattal jár egy osztálykirándulás szervezése!
  • Úgy gondolták csak az a biztos, ha saját kézben tartanak mindent! Hidd el, számunkra is az egyik legfontosabb az, hogy olyan minőségű kirándulást szervezzünk, amelyet te is elképzeltél az osztályod számára.

A 2018-as osztálykirándulás szezonunk alkalmával lencsevégre kaptunk pár diákot, valamint pedagógust, és megkértünk őket, hogy mondják el a véleményüket a szolgáltatásunkról. Az alábbi 2 perces videóban megtekintheted a válaszokat:

Összefoglalva

Egy osztálykirándulás szervezése sok időt és energiát igényel, éppen ezért fontos, hogy ne egyedül birkózz meg az aprólékos feladatok sokaságával.

Kirándulásaink szervezése során kiemelt figyelmet helyezünk az élményt adó programokra, a változatos helyszínek és élethelyzeket kialakítására és arra, hogy a diákok megtegyék az első lépés abba az irányba, hogy egy erős osztályközösséget építsenek fel a segítségeddel.

Amennyiben szívesen dolgoznál velünk…

Reméljük, hogy figyelmed kitartó volt, és eljutottál a bejegyzésünk végéig. Nagyon örülnénk neki, ha hozzászólnál a cikkhez és megírnád a véleményedet, vagy az esetlegesen felmerülő kérdéseidet.

Ne maradj le a következő hasznos bejegyzésünkről sem! Kérj értesítést e-mailben ?

Ne maradj le a következő hasznos bejegyzésünkről sem! Kérj értesítést e-mailben ?

Hasznosnak találtad?

Oszd meg ismerőseiddel a gombra kattintva: