Így szerveztem osztálykirándulást 27 perc alatt
Így szerveztem osztálykirándulást 27 perc alatt
Andrea vagyok (Adni néni) és közel húsz éve dolgozom pedagógusként. Munkám ez idő alatt már hivatássá vált az életemben. Minden erőmmel igyekszem a diákjaimnak a legjobb tudásomat átadni, tanórai kereteken belül és az iskolán kívül is.
Utóbbira a legjobb példa egy osztálykirándulás, amikor végre kiszakadunk egy kicsit a hétköznapok gyakorta stresszes napjaiból és élvezzük a kirándulás minden egyes pillanatát.
Bizonyára te is több akadállyal néztél már szembe egy-egy osztálykirándulás szervezése során. Most a saját nehézségeimet szeretném bemutatni és azt, hogyan találtam rájuk később megoldást. Hiszen ahogy a mondás is tartja, „az okos ember saját hibáiból tanul, a bölcs a másokéból”.
Ne maradj le a következő hasznos bejegyzésünkről sem! Kérj értesítést e-mailben ?
Ne maradj le a következő hasznos bejegyzésünkről sem! Kérj értesítést e-mailben ?
A történetem 2017. márciusában kezdődik, amikor a szállásunkat már sikeresen lefoglaltam Pécsen, viszont még programötletek nélkül volt az osztályom.
Először szeretném bemutatni neked azt a 6 nehézséget, amivel szembe kellett néznem a kirándulás szervezése során.
Szervezési nehézségek
1. nehézség: Városismeret hiánya
Nem pécsi lévén egyáltalán nem volt városismeretem és bár a Google Térkép sokat segített a szervezésnél, mégis nehéz volt felmérni a pontos távolságokat. Így a kirándulás napján előfordult, hogy vagy épp túl korán, vagy épp túl későn értünk a következő programunk helyszínére.
2. nehézség: Programismeret hiánya
A hiányos programismerek miatt rosszul kalkuláltam, hogy mennyibe kerülhet egy-egy élményprogram. Ráadásul beleszaladtam abba is, hogy a diákok az egyik helyen szívesebben maradtak volna tovább, míg a másikon láthatóan unatkoztak.
Mivel a programok különböző helyeken voltak, nem mondhattam nekik, hogy menjenek vissza az előző helyre, hiszen az én felelősségem minden, ami a kiránduláson történik.
3. nehézség: Kultúra beépítése a kirándulásba
Elhivatott kultúraközvetítőként szerettem volna némi ismeretet, oktatást is a programba csempészni, ám a múzeumokban sajnos erre nincsen lehetőség. A játékos kultúraismeret hiányában úgy döntöttem, hogy saját magam gyártok le a diákok számára egy kvízjátékot. Körülbelül három órán át terveztem, kattintgattam, lapoztam a könyveket és színesítettem a feladatokat.
A gyerekek végül persze nagyon élvezték és jó volt látni az arcukon az elégedettséget, de 3,5 órát elvett a szervezésből ezeknek az elkészítése.
4. nehézség: Diákok bevonása a döntésbe
Kissé csalódottnak éreztem magam, amikor a programok összeállítása után összegeztem azokat és prezentáltam a diákok felé, akik figyelmét azonban csak pár másodpercig kötötte le.
Egyszerűen el sem olvasták a leírásokat. Tudom, a videós bemutatók sokkal izgalmasabbak és amúgy is nehéz lekötni a gyerekek figyelmét, de hidd el, hogy egyetlen egyet sem találtam akkor a témában.
5. nehézség: Szülői értekezlet
A két és fél órás szülői értekezleten sajnos több olyan kérdés is felmerült, amikre hirtelen nem tudtam választ adni. Nem éreztem a saját hibámnak, hiszen a programszolgáltatók engem sem tájékoztattak részletesen.
Ilyen kérdés volt például:
kevésbé aktív diákoknak is érdemes játszani?
van alternatív programlehetőség van
pénzvisszafizetési garancia?
a kiszámíthatatlan időjárásra van esőterv?
6. nehézség: Bizonytalanság
A fenti akadályok hosszadalmas leküzdése után lefoglaltam a programokat, de az izgalom nem akart elmúlni. A kirándulás napjáig többször is felhívtam a szolgáltatókat, hogy a foglalásunk rendben van-e.
Mivel 4 helyre is mentünk, négyszer telefonáltam minden alkalommal.
A következő évben (2018) már más volt a helyzet! Tavaly összesen csupán 27 percet töltöttem a kirándulás programjának a szervezésével.
Ez nem elírás, 27 percet!
Amíg 2017-ben csupán a kvízjáték készítésével töltöttem el 3,5 órát, most az egész programot lefixáltam 27 perc alatt.
Megoldások 27 perc alatt
1. lépés: A tökéletes programcsomag megtalálása
Elsőként meglkerestem az Osztálykirándulás.hu honlapján a legjobb játékok gyűjteményéről szóló cikket, majd elkezdtem böngészni a kirándulások » 2 napos kirándulások fülre kattintva a pécsi programcsomagok között. Ezt a jobb oldalt, a menüsor alatt található “Hova utazol? (Válassz helyet!)” legördülő mező segítségével tudtam könnyíteni.
Végigvettem az olyan, aktív és interaktív lehetőségeket, mint például a buborékfoci, az íjászok viadala vagy a sárkányhajózás, majd nagy örömöre rábukkantam a többek között a kincskereséshez hasonló városismereti kvízjátékra. Ez mindössze 7 percet vett igénybe.
2. lépés: Közös ötletelés a diákokkal
A második lépéssel spóroltam a legtöbb időt. Nem vártam az osztályfőnöki óráig, online továbbítottam a lehetőségeket a diákjaim számára.
Pár évvel ezelőtt, ha bárki azt mondja Messenger üzenetben küldök kirándulást a diákoknak kinevetem. Egyrészt azért, mert nem tudtam mi az a Messenger (Facebook fiókom már volt, kisebb nagyobb sikerrel hasnzáltam is).
Fiamat évekig nyüstöltem, hogy vezessen be az új technikák nyújtotta lehetőségekbe. A szövegszerkesztő programokkal, a PPT-k készítésével és az e-mailezésel már magabiztosan elboldogulok. Türelmének hála, pedig már egyszerűen tudok megosztani linket a diákjaimmal Facebook-on és Messenger-en is!
A legjobb játékokról szóló cikket ide kattintva rögtön meg is tudod osztani egy általat választott Facebook csoportban:
- Kattints az alábbi linkre
- Amennyiben szükséges, jelentkezz be a Facebook fiókodba
- Kattints bal felül “Megosztály a hírfolyamodban vagy a történetedben”
- Válszd ki: “Megosztás egy csoportban”
- Írd be a csoport nevét és kattintással válaszd ki a megfelelőt
- Írj egy rövid megjegyzést, ha szeretnél
- Kattints alul a “Megosztás a Facebookon” gombra!
A Messenger megosztás is egyszerű, amennyiben van már csoportos beszélgetésed a diákokkal. Ha még nincsen, akkor egyszerűbb a Facebook csoportos megosztás.
- Jelöld ki az alábbi linket: https://osztalykirandulas.hu/blog/legjobb-jatekok-osztalykirandulasra/
- Nyomj CTRL + C billentyűkombinációt, vagy klikkelj a kijelölt szövegre és másolás.
- Nyisd meg a Messenger beszélgetés és nyomj CTRL + V billentyűkombinációt.
Kész is vagy. 2 pernél nem vett el több időt a megosztás.
3. lépés: Személyes egyeztetés a diákokkal
A digitális megbeszélés után jöhetett a személyes meeting. A következő osztályfőnöki órára egy jó kis prezentációval készültem, ahol részletesen is bemutattam a gyerekeknek a tervezett élményprogramok kínálatát és kértem őket, hogy véleményezzék azt.
Mivel online már megnézték a diákok a programokat és az általam ajánlott programcsomagot, a végleges döntés mindössze 7 percet vett igénybe.
4. lépés: Szülői értekezlet, költségek elfogadása
A diákokkal való egyeztetést a szülői értekezlet követte. A gyerekeket megkértem, hogy otthon számoljanak be a kirándulásról, mondják el a szülőknek, miről is fogok majd beszélni. Mondanom sem kell, hogy kevesen adták át az információt.
A diákoknak készített prezentációm segítségével viszont a szülőknek is gyorsan bemutattam a kiránduláshoz ajánlott, részletes programtervet, megbeszéltük a költségeket és a foglalás menetét.
Kiemelt hangúlyt fektettem arra, hogy ezek olyan programok, amelyeket a diákok a hétköznapokon nem tudnak kipróbálni, továbbá azt is, hogy sokat faraghatunk a költségeken, ha a játékokat egy helyről rendeljük meg.
A szülői közösségnek tetszettek a programötletek, a végleges döntés mindössze 8 percet vett igénybe.
5. lépés: Ajánlatkérés
Miután mindenki rábólintott és kimondta az áment, már csak egyetlen dolog maradt: árajánlatot kértem az az Osztálykirándulás.hu oldalán. Az ajánlatkérés nagyon egyszerű volt.
Minden programcsomag oldalának az alján szerepel egy ajánlatkérű űrlap. Ezt kitöltöttem az alábbi adatok megadásával: időpont, létszám, csoport életkora, név, e-mail, telefon, megjegyzés és rákattintottam a sárga “ajánlatkérés” gombra. Az ajánlatkérés mindössze 3 percet vett igénybe.
A fent említettek szerint így tehát ténylegesen csak 27 percembe került az osztálykirándulás felejthetetlen programjainak a szervezése.
Elégedetten dőltem hátra és mosolyogva vártam a közös kirándulás első napját!
Kérdésed van? Hozzászólásban várom az oldal alján!
Böngéssz programcsomagjaink között:
Többnapos kirándulások
Többnapos programcsomagjaink összeállításánál (az egynaposhoz hasonlóan) a kulturális és élményszint növelése volt az elsődleges célunk, így alkottuk meg a szinte minden gyermek számára élvezhető programterveket. Az ottalvós kirándulásoknál nagyjából minden helyszínen tudunk csoportos ifjúsági szállást, valamint étkezésközvetítést ajánlani.
Egynapos kirándulások
Egynapos programcsomagjainkba sűrítettük azokat az élményt adó és egyben közösség kovácsoló szabadidős programokat, amelyek aktív kikapcsolódást nyújtanak a diákoknak. A játékos elfoglaltságok mellett egyaránt fellelhetőek kulturális és művelődési célt szolgáló programok is, amelyek középpontjában a tudásszerzés mellett az élményszerzés áll.
Azonnali ajánlatkérés
Már tudod, hogy hova szeretnétek menni kirándulni és azt is, hogy milyen költségkerettel rendelkeztek a kirándulás lebonyolításához? Ezesetben nem szükséges az oldalunkon böngészned, kérd azonnali árajánlatunkat és mi elküldjük számodra e-mailben a legmegfelelőbb kirándulást, vagy diákszállást! ?