Mitől jó egy osztálykirándulás? 1033 gyermeket kérdeztünk meg!
Mitől jó egy osztálykirándulás? 1033 gyermeket kérdeztünk meg!
Azt, hogy milyen egy jó osztálykirándulás, véleményünk szerint senki sem tudhatja jobban azoknál, akik részt vesznek rajta. Éppen ezért úgy döntöttünk, megkérdezzük a diákokat. Nagy örömünkre 1033 diáknak tudtuk feltenni a kérdést, hogy szerinte mitől jó egy osztálykiárndulás?
De vajon mit találtak a legfontosabbnak? Nézzük is őket sorban!
1. Jó és összetartó közösség
A jó osztálykirándulás lelke a jó közösség.
Ez nem csak a diákok szerint van így!
Bizonyára Te is úgy gondolod, hogy sokkal jobb hangulatban telik az a kirándulás, ahol a diákok együtt, klikkesedés nélkül élvezik a pillanatot – legyen szó akár a “kötelező”, akár a fakultatív programokróll!
Ezt mi is tudjuk, így a szabadidős programjaink mindegyike a csapatépítés szellemisége köré épül. Garantáljuk hogy az élményközpontú játékainkat a diákok egy csapatként, jó hangulatban fogják élvezni!
,,Úgy gondolom, hogy a közösség építésére megfelelő feladatok elengedhetetlenek, ugyanakkor meg kell hagyni a szabadságot is, mert mindenki számára fontos a kikapcsolódás. A fakultatív programok mellett kellenek kötelező programok is, hogy az egész osztály kollektívan együtt legyen.”
– Anna
2. Aktív, ingerdús programok
Milyen igényei vannak a modern diáknak? A válasz nem volt meglepő. A megkérdezett gyerekek nagy része egyszerűen nem igényli az olyan “száraz” programokat, mint például a hagyományos múzeumlátogatás vagy városnézés.
A válaszokból megbizonyosodhattunk arról, hogy a modern diák ki szeretne szakadni a tanulás szürke hétköznapjaiból. Ehhez pedig olyan programokra van szükség, melyek nem mindennaposak.
Gondoltál például már arra, hogy a múzeumlátogatást és városnézést ingerdúsabbá tedd?
Ha nem, akkor itt az ideje! Az általunk szervezett múzeumlátogatások például izgalmas és szórakoztató kvízjátékok közepette zajlanak.
És ha már aktív, nem mindennapi programokról beszélünk, gondolj csak bele! A hétköznapokban mikor próbálhatnák ki a diákok a sárkányhajózást, a lézerharcot, vagy a buborékfocit?
,,Szerintem attól lesz jó egy osztálykirándulás, hogy ott nem csak nézelődünk, hanem valami aktív, a helyhez köthető programon veszünk részt. Például sárkányhajózás a vizek városában, Győrben.”
– József
Idén felejthetetlen kirándulást szerveznél az osztályodnak?
Tekintsd meg kész programtervvel rendelkező kirándulásainkat:
3. Felejthetetlen, nem mindennapi élmények
A diákok válaszaiból kiderült, hogy számukra a közös élmények tesznek igazán emlékezetessé egy kiruccanást. Olyan élményekre vágynak, melyeket közösen élnek meg és boldogan gondolnak vissza rájuk akár évek múltán is.
Újdonság? Nem. Fontos? Abszolút!
Véleményünk szerint elengedhetetlen, hogy a kirándulás élményközpontú legyen és tartalmazzon egyenlő arányban szabadidős, illetve kötött (de élménydús) programokat.
Sokan hozták fel például a városnézést, de emellett sokan igénylik a nem mindennapi programelemeket is, melyekből szép számmal válogathatsz a programkínálatunkból!
Hmm… Ha sok a közös program! Ne a szabadfoglalkozás tegye ki a kirándulás 90%-át, hanem elég az a 10%! Legyen játékos! Be kell vonni a kísérő tanárokat is a mókába! Akár tanár – tanár játék is lehet! A lényeg, hogy sok nevetéssel töltött, élményekkel dús kirándulás legyen, mely egy életre szól! 😊”
– Daniella
Élményközpontú, közösségépítő osztálykirándulást szerveznél a diákok igényeire szabva?
Kattints ide és olvasd el a legjobb osztálykirándulás játékokról szóló cikkünk »